طراحی دکوراسیون داخلی و پارکت و گاغذ دیواری

طراحی دکوراسیون داخلی طراحی انواع کاغذ دیواری و پارکت و ... با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز

طراحی دکوراسیون داخلی و پارکت و گاغذ دیواری

طراحی دکوراسیون داخلی طراحی انواع کاغذ دیواری و پارکت و ... با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز

شرکت ما افتخار دارد که بتواند این خدمات را بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به بازار عرضه کند و امید است که بتواند موجبات رضایت شما مشتریان گرامی را مهیا کند...

بایگانی
  • ۰
  • ۰


در طراحی دکوراسیون داخلی بزرگترین اشتباه این است که تفاوتی بین طراح داخلی و کسی که تزئینات داخلی و پارکت را انجام می دهد در نظر نگیریم همین اشتباه است که باعث میشود تقریبا همه خود را طراح داخلی می نامند. در طراحی داخلی یکی از نکاتی که مهم است طراحی داخلی با پارکت است.

 

طراح داخلی و کسی که تزئینات داخلی و چیدمان و پارکت را انجام میدهد در ظاهر مترادف هم هستند اما در اصل هرکسی شغل مربوط به خود را دارد. شاید طراح داخلی کار تزئینات داخلی را نیز انجام بدهد اما لزوما کسی که کار چیدمان و تزئینات داخلی انجام میدهد طراح داخلی را نباید و یا نمیتواند انجام دهد. طراحی داخلی هنری است که طراح بوسیله آن فضاهای داخلی را بطوری ساماندهی میکند که بهترین استفاده را از این فضاها را محیا میکند پس از مدتی که یک طراح داخلی فعالیت میکند به علت نزدیکی شغل او با چیدمان و دکوراسیون داخلی مجبور میشود که وارد به این حوزه نیز بشود یک طراح داخلی با تحقیق و تجزیه و تحلیل و رعایت اصول اقدام به طراحی فضا میکند.

طراحی داخلی و پارکت کف هنریست بر پایه اصول و قوانین و استانداردهای لازم که طراح ملزم به رعایت آنهاست.

اما دکوراتور کسی است که تقریبا به دور از حجم سنگینی از قوانین و اصول و استانداردها که در طراحی داخلی است میتواند اقدام به چیدمان و تزئینات داخلی یک فضا کند.

در واقع دکوراتور انتخاب مبلمان ، رنگها، پارچه ها و کلیه لوازم جانبی که در یک فضا قرار دارد به عهده دارد.

در بعضی کشورها کسی که کار تزئینات داخلی را انجام می دهد برای وارد شدن به طراحی داخلی باید دوره های لازم را طی و مدرک و مجوز لازم را دریافت کند. اما طراح داخلی برای ورود به بخش تزئینات داخلی اگر اطلاعات کافی را داشته باشد نیاز به دریافت مجوز و مدرک لازم را ندارد.

در ایران نیز ما با طراحانی مواجه میشویم که کار تزئینات و چیدمان داخلی را فقط انجام میدهند اما خود را طراح داخلی می نامند.و حتی در بیشتر موارد آنها تحصیلات مرتبط و یا حتی رشته های هنری را ندارند ولی در فقدان قانون و راهکارهای قانونی اقدام به فعالیت میکنند که منجر به از دست رفتن سرمایه کارفرما و اجرای طرح های غیر اصولی می شوند.

طراح داخلی در مبحث طراح دکوراسیون داخلی کسی است که ارتباط مستقیم با معمار پروژه باید داشته باشد و در واقع از زمان شروع پروژه ساختمانی حضور آن در تمامی مراحل الزامیست ولی این امر در ایران اصلا رعایت نمیشود. و اکثر کسانی که پارکت میکنند خود را طراح مینامند.

اما دکوراتور پس از اتمام عملیات عمرانی پروژه فعالیتش آغاز میشود.

کار طراح داخلی و طرز پارکت کف زمین بر کار دکوراتور نیز تاثیر گذار است و هر نقصی در کار او دکوراتور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

  • ۹۶/۰۴/۱۸
  • طراحی دکوراسیون

نظرات (۱)

مقاله ی خوبی بود 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی