طراحی دکوراسیون داخلی و پارکت و گاغذ دیواری

طراحی دکوراسیون داخلی طراحی انواع کاغذ دیواری و پارکت و ... با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز

طراحی دکوراسیون داخلی و پارکت و گاغذ دیواری

طراحی دکوراسیون داخلی طراحی انواع کاغذ دیواری و پارکت و ... با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز

شرکت ما افتخار دارد که بتواند این خدمات را بهترین کیفیت و نازلترین قیمت به بازار عرضه کند و امید است که بتواند موجبات رضایت شما مشتریان گرامی را مهیا کند...

بایگانی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


استفاده از کاغذ دیواری  برای پوشاندن دیوارهای منازل در دهه های گذشته رونق چندانی نداشت. علت این بی اقبالی هم متنوع نبودن رنگ ها و طرح های کاغذهای دیواری بوده است اما امروزه کاغذ دیواری ها به دلیل تنوع در رنگ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب های خانه‌دارها برای پوشش دیوارها تبدیل شده اند.

تا آنجا که حتی می توان گفت این پوشش تاحد زیادی جای رنگ را گرفته است. علت دیگری که کاغذ دیواری این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، نصب آسان و سریع آن است.به علاوه کاغذها، بوی تند و تیز وخرابکاری های رنگ را نیز ندارند. اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام‌ترین انواع کاغذ دیواری ها محسوب می‌شوند. این نوع از کاغذدیواری ها هم‌چنین قابل شست‌وشو و ضد آب هستند

.

البته این نکته نیز قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می شوید.

نکات زیر می تواند راهکارهای مفیدی برای انتخاب کاغذ دیواری خانه شما باشد.

قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ وسایل خانه توجه کنید زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل، علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می دهد، برای افراد خانواده احساس آشفتگی ایجاد می کند. بنابراین حتما به هماهنگی رنگ ها توجه داشته باشید.

هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال، برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد باید از کاغذ دیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.

بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند از کاغذ دیواری هایی با شکل و خطوط افقی استفاده کنید که در این صورت ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد و در ضمن نوعی گرما و صمیمیت نیز به وجود می آورد. استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار به دیوارها عمق می بخشد و نیز سبب جذب صدای فضا می شود.

برای آنکه فضایی آرام و به دور از شلوغی و بی نظمی داشته باشید بهتر است از کاغذ دیواری هایی گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید. اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید کاغذ دیواری هایی با رنگ های شاد و درخشان که طرح های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری های گل‌دار یا با طرح و شکل های شلوغ برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس کاغذ دیواری های ساده را برای خانه هایی با کفپوش های طرح‌دار به کار ببرید تا این هماهنگی، زیبایی خانه شما را چند برابر کند.

اگر به لحاظ شخصیتی فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز خسته می شوید، پیشنهاد ما این است که از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم که هیچ طرح و شکلی ندارد و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می شود، استفاده کنید زیرا استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار روحیه خاصی می طلبد و هماهنگ کردن وسایل با این گونه کاغذها کمی مشکل است و ممکن است پس از مدتی دچار دلزدگی شوید.

بیشتر اوقات هزینه و قیمت کاغذ دیواری ها به دلیل برخی محاسبات تا حدودی برای افراد مبهم است زیرا کاغذ دیواری ها به شکل رول هایی با عرض های مختلف عرضه می شوند و هر شکل و طرحی از کاغذ دیواری متراژ و اندازه جدای خود را دارد و چون دیوارهای خانه به طور کامل مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی از مواقع کاغذها اضافه می آیند.

برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه شوید بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه بگیرید. در صورت امکان از نصاب کاغذ دیواری بخواهید که اندازه گیری دیوارها را نیز خود او انجام بدهد.

این نکته نیز قابل ذکر است که کاغذ دیواری ها شاید در طول زمان دچار آسیب و خرابی شوند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است یک رول بیشتر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن آن نوع کاغذ دیواری در بازار دچار مشکل نشوید.

  • طراحی دکوراسیون
  • ۰
  • ۰


در طراحی دکوراسیون داخلی بزرگترین اشتباه این است که تفاوتی بین طراح داخلی و کسی که تزئینات داخلی و پارکت را انجام می دهد در نظر نگیریم همین اشتباه است که باعث میشود تقریبا همه خود را طراح داخلی می نامند. در طراحی داخلی یکی از نکاتی که مهم است طراحی داخلی با پارکت است.

 

طراح داخلی و کسی که تزئینات داخلی و چیدمان و پارکت را انجام میدهد در ظاهر مترادف هم هستند اما در اصل هرکسی شغل مربوط به خود را دارد. شاید طراح داخلی کار تزئینات داخلی را نیز انجام بدهد اما لزوما کسی که کار چیدمان و تزئینات داخلی انجام میدهد طراح داخلی را نباید و یا نمیتواند انجام دهد. طراحی داخلی هنری است که طراح بوسیله آن فضاهای داخلی را بطوری ساماندهی میکند که بهترین استفاده را از این فضاها را محیا میکند پس از مدتی که یک طراح داخلی فعالیت میکند به علت نزدیکی شغل او با چیدمان و دکوراسیون داخلی مجبور میشود که وارد به این حوزه نیز بشود یک طراح داخلی با تحقیق و تجزیه و تحلیل و رعایت اصول اقدام به طراحی فضا میکند.

طراحی داخلی و پارکت کف هنریست بر پایه اصول و قوانین و استانداردهای لازم که طراح ملزم به رعایت آنهاست.

اما دکوراتور کسی است که تقریبا به دور از حجم سنگینی از قوانین و اصول و استانداردها که در طراحی داخلی است میتواند اقدام به چیدمان و تزئینات داخلی یک فضا کند.

در واقع دکوراتور انتخاب مبلمان ، رنگها، پارچه ها و کلیه لوازم جانبی که در یک فضا قرار دارد به عهده دارد.

در بعضی کشورها کسی که کار تزئینات داخلی را انجام می دهد برای وارد شدن به طراحی داخلی باید دوره های لازم را طی و مدرک و مجوز لازم را دریافت کند. اما طراح داخلی برای ورود به بخش تزئینات داخلی اگر اطلاعات کافی را داشته باشد نیاز به دریافت مجوز و مدرک لازم را ندارد.

در ایران نیز ما با طراحانی مواجه میشویم که کار تزئینات و چیدمان داخلی را فقط انجام میدهند اما خود را طراح داخلی می نامند.و حتی در بیشتر موارد آنها تحصیلات مرتبط و یا حتی رشته های هنری را ندارند ولی در فقدان قانون و راهکارهای قانونی اقدام به فعالیت میکنند که منجر به از دست رفتن سرمایه کارفرما و اجرای طرح های غیر اصولی می شوند.

طراح داخلی در مبحث طراح دکوراسیون داخلی کسی است که ارتباط مستقیم با معمار پروژه باید داشته باشد و در واقع از زمان شروع پروژه ساختمانی حضور آن در تمامی مراحل الزامیست ولی این امر در ایران اصلا رعایت نمیشود. و اکثر کسانی که پارکت میکنند خود را طراح مینامند.

اما دکوراتور پس از اتمام عملیات عمرانی پروژه فعالیتش آغاز میشود.

کار طراح داخلی و طرز پارکت کف زمین بر کار دکوراتور نیز تاثیر گذار است و هر نقصی در کار او دکوراتور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

  • طراحی دکوراسیون
  • ۰
  • ۰

نوع تکامل یافته ای از پارکت وجود دارد که لمینت نامیده می شود. لمینت ها از جنس mdf بوده و از مواد چوب یا همان الیاف چوب فشرده( نه  مستقیما از خود چوب) تهیه می شوند. لمینت ها را با چسب به کف اتاق نمی چسبانند بلکه لبه لمینت ها شیار هایی دارد که بصورت نر و ماده در داخل یکدیگر قرار گرفته و در هم قفل می شوند و بدون نیاز به چسباندن کنار هم قرار گرفته و کف را می پوشانند.

لمینت ها به دلیل چسب نشدن به سطح زیرین خود هیچ آسیبی نمی زنند و به راحتی نیزبرداشته می شوند و چندین بار در فضاهای مختلف قابل استفاده هستند. پارکت لمینت ها به دلیل استفاده از فوم در زیر آنها عایق صدا ، گرما و برودت نیز می باشند. لمینت ها در مقابل آب و رطوبت و اشیای نوک تیز  بسیار مقاوم تر از پارکت های چوبی هستند و به راحتی هم تمیز می شوند.

لمینت ها  در مقایسه با پارکت های چوبی از لحاظ هزینه بصرفه تر بوده و سرعت نصب آنها نیز بالاتر است ولذا دستمزد نصب هم کاهش پیدا میکند .

لمینتها در رنگ بندی های بسیار متنوعی در بازار ایران موجودند که این مطلب سبب می شود مشتری قدرت مانور بیشتری برای ست کردن آن با لوازم خانه از قبیل  رنگ دیوارها ، مبلمان ، میز ال سی دی و میز ناهارخوری داشته باشد

تمامی این دلایل باعث شده است که لمینتها نسبت به پارکت های چوبی استفاده بیشتری داشته باشند .

  • طراحی دکوراسیون